Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

Fred Boissonnas


Ο Fred Boissonnas γεννήθηκε στη Γενεύη στις 18 Ιουνίου το 1858. Γιος του Henri - Antoine Boissonnas, ωρολογοποιού και
φαρμακοποιού στη Γενεύη, αλλά και σχεδιαστή, ο οποίος ασχολήθηκε τελικά με τη φωτογραφία λόγω οικονομικής κρίσης στην ωρολογοποιία. Το 1960 ο πατέρας του άνοιξε φωτογραφείο στη Γενεύη. Ο Fred, διστάζοντας να επιλέξει μεταξύ πιάνου και
αρχιτεκτονικής, αποφάσισε να ασχοληθεί με τη φωτογραφία. Το 1880-1887 εργάστηκε στο στούντιο του πατέρα του, ενώ παρακολούθησε μαθήματα. Το 1888 ανέλαβε το στούντιο του πατέρα του μαζί με τον αδερφό του Edmond-Victor, όπου ένα χρόνο μετά παρουσίασαν την ανακάλυψή τους: την ορθοχρωματική πλάκα, με την οποία ο Fred φωτογράφισε το Mont-Blanc χωρίς ρετουσάρισμα. Το στούντιό του πηγαίνει πολύ καλά, δουλεύοντας κυρίως πορτραίτα και το 1900 έλαβε μέρος στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού και κέρδισε αρκετά μετάλλια. Το 1901 άνοιξε στούντιο με τον

Δευτέρα, 11 Απριλίου 2011

Όταν η φύση έχει κέφια…

…φτιάχνει βράχια και τα σπέρνει στα ποιο απίθανα σημεία. Τα συγκεκριμένα βράχια αν βρίσκονταν κοντά στην Καλαμπάκα και είχαν κανένα μοναστήρι πάνω τους θα ήταν τουριστικός προορισμός. Δυστυχώς γι αυτά βρίσκονται δεκαπέντε χιλιόμετρα από το Αίγιο στη θέση «Μπουφούσκια». Άντε μετά να κάνουν καριέρα με τέτοιο όνομα!!




Σάββατο, 9 Απριλίου 2011

Ο σκοτεινός θάλαμος 2



Εμφάνιση φιλμ

Ο σκοτεινός μας θάλαμος είναι έτοιμος και μας περιμένει !
Θα εμφανίσω με την βοήθεια του Τάκη δύο φιλμάκια Technical Pan που είχα *κάβα*.


Το Technical Pan είναι ένα φιλμ που με κανονικούς εμφανιστές, δίνει πολύ υψηλό (λιθογραφικό) κοντράστ. Αν όμως εμφανιστεί σε TECHNIDOL (Kodak) ή Tetenal, το κοντράστ του πέφτει σ' ένα contrast κατάλληλο για τονική φωτογραφία. Δίνει την καλύτερη διακριτική ικανότητα που υπάρχει και ανύπαρκτο ουσιαστικά κόκκο. Χρησιμοποιώντας το με μηχανή 35mm, θα δούμε αποτελέσματα που δύσκολα ξεχωρίζουν από μεγαλύτερο φορμά. Το Technical Pan έχει ονομαστική ευαισθησία 25 ASA και μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε μόνο στο στούντιο, ή σε μία ηλιόλουστη μέρα ή με τρίποδο. Δυστυχώς κι αυτό καταργήθηκε.
Λοιπόν…
1.Τοποθετώ φίλμ, εξωλκέα, ψαλίδι, reels, και τανκ, σε μια επίπεδη καθαρή από άλλα αντικείμενα επιφάνεια.
2.Βγάζω με τον εξωλκέα τη *γλώσσα* του φιλμ έξω και την κόβω ίσια ώστε να μπαίνει εύκολα στα reels.
Σημαντικό: Αν είναι κομμένη στραβά θα δεινοπαθήσουμε για να περάσει στο spiral.
Μαρτυρίες από τους απ’ έξω από τον θάλαμο για τους μέσα, μιλάνε για πολλή βλαστήμια !!!

3.Η καλύτερη φάση της εμφάνισης για μένα !
Σβήνουμε το φως. Δεν βλέπεις την τύφλα σου ! Τώρα λειτουργεί μόνο η αφή. Παίρνουμε το φιλμ, περνάμε την άκρη του στο spiral και διπλώνουμε σιγά-σιγά μέχρι να τυλιχτεί όλο. 

Μόλις φτάσει το φιλμ στο τέρμα του, με το ψαλίδι κόβουμε την άκρη αυτή που είναι κολλημένη στο καρούλι.( δηλ. το τέλος του 36 καρέ).
Σημαντικό: Αν στο θάλαμο είναι δύο και πάνω άτομα με ένα ψαλίδι, προσοχή !!! ο κίνδυνος να βγάλεις κανα μάτι με το ψαλίδι είναι υπαρκτός ! 
4.Τοποθετώ το spiral με το φιλμ μέσα στο τανκ και κουμπώνω το καπάκι του.


5.Ανάβω το φως.
Το δύσκολο μέρος της διαδικασίας τελείωσε !

Κυριακή, 3 Απριλίου 2011

Το Όνειρο - Τάσος Λειβαδίτης


ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ

Κάθε νύχτα το ίδιο αλλόκοτο όνειρο.
Σα να βγαίνουν μες' απ' τους τοίχους,
δεν προφταίνεις ν' αμυνθείς,
τον πρώτο τον κυνηγάνε στη λεωφόρο,
τα τσεκούρια τους δεν τον βρίσκουν κι αντηχούν απαίσια
πάνω στην άσφαλτο...
τότε τον κάρφωσαν με την ξιφολόγχη
κανείς δεν ξέρει πως βρέθηκε στα χέρια τους...
Ύστερα κάποιος φάνηκε καβάλα σ' ένα άλογο...
θα ναι η ψυχή του σκέφτηκα...
Τον άλλον τον πνίγουν μέσα σ' ένα μαγαζί
για να με φοβίσουν μάλιστα,
ανοίγουν λίγο την πόρτα και μου δείχνουν το άψυχο χέρι του.
Πριν από μένα ήρθε η σειρά του κοριτσιού...
μείνε εκεί κοντά στον κόσμο, του λέω...ίσως φοβηθούν...
σχεδόν παιδί κι όμως δεν το λυπούνται...
Δεν υπάρχει κανείς εδώ ?...φωνάζω...Μας σκοτώνουν...!
Κι άξαφνα βρίσκονται δίπλα μου...βάζω τρομαγμένος τις φωνές
...Βοήθεια !!!...και ξυπνάω λουσμένος στον ιδρώτα...
αν όμως μια νύχτα δεν μπορέσω να ξυπνήσω την κατάλληλη στιγμή?...